• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Ja jag har för tillfället bara inledande, så inte aktuellt nu. Och jag ska inte ens sluta på jobbet, utan var bara framgent om det skulle ske. Så det är med andra ord dumt att säga upp sig om man vet man får en hög slutlön när man har skuldsanering …
Säga upp sig är väl aldrig ett bra beslut under en skuldsanering om man inte har annat som tar vid?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Ja jag har för tillfället bara inledande, så inte aktuellt nu. Och jag ska inte ens sluta på jobbet, utan var bara framgent om det skulle ske. Så det är med andra ord dumt att säga upp sig om man vet man får en hög slutlön när man har skuldsanering …
Ät det? Vill man byta jobb bör man väl göra det om man får chansen
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Ja jag har för tillfället bara inledande, så inte aktuellt nu. Och jag ska inte ens sluta på jobbet, utan var bara framgent om det skulle ske. Så det är med andra ord dumt att säga upp sig om man vet man får en hög slutlön när man har skuldsanering …
Alla förändringar som ändrar de ekonomiska förutsättningarna är extra jobb under en en skuldsanering om det generar en omprövning.
Man får fråga sig om det är värt det. Jag har själv omprövat tre gånger på tre år men ingen av gångerna har det inte blivit någon ändring av min betalplan.
 

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
458
Mottagna reaktioner
176
Poäng
367
Alla förändringar som ändrar de ekonomiska förutsättningarna är extra jobb under en en skuldsanering om det generar en omprövning.
Man får fråga sig om det är värt det. Jag har själv omprövat tre gånger på tre år men ingen av gångerna har det inte blivit någon ändring av min betalplan.
Vad har vart orsakerna till dina omprövningar?
 

EVNA

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
2 Juli 2020
Meddelanden
72
Mottagna reaktioner
43
Poäng
147
Jag känner ångest, vill bara ha beslut såklart . Svårt o säga om det går vägen tycker jag, hoppas såklart . Jag har lämnat alla korrekta uppgifter osv så det enda i så fall det kan stupa på är om nån borgenär motsätter sig att dom tex tycker sin skuld är för färsk eller nåt, dock blir man ju inte mindre insolvent för det så nångång måste det gå igenom
Samma här, får liksom ingen känsla om hur det går. Precis, nu har man ju liksom släppt allt.
 

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Det här är bara ett av hans tillvägagångssätt. Just det du nämnde har att göra med att han på så vis slipper "protester". Han meddelar kronofogden att han vill ingå i min skuldsanering, men det gör han först när skuldsaneringen beviljats. Han motsätter sig inte att jag beviljats, han vill endast ingå i den! Du inser nu hur smart han är. För när kronofogden skickar ut brevet om att C Information begär att få ingå i skuldsaneringen står det även "Du behöver inte göra någonting". Tingsrätten dömer till hans fördel och vips är han en del av den.

Rätt ska vara rätt. Jag vill inte att en horunge som vigt sitt liv åt att lura människor ska tjäna pengar på mig, även om det egentligen hade kvittat med ytterligare 100 miljoner i skulder, med tanke på att skuldsaneringen beviljats.
Aldrig hört talas om snubben/bolagen ens men verkar vara en hal jäkel, ska läsa ikapp lite.

Men rent konkret är det väl främst de andra borgenärerna han blåser på pengar med det tvivelaktiga tillvägagångssättet i samband med att ingå i en skuldsanering med låtsasskulder eller fattar jag fel? Underligt att inget monsterbolag av borgenärerna stämt honom isf, annars måste väl det vara lätt att tipsa om till bankernas egna jurister och utredare…? Det borde ju vara dem han blåser at the end of the day, och de kanske inte ens vet om det.

Hursom görs det väl ingen ekonomisk skillnad för gäldenären och vad som ska betalas procentuellt i en skuldsanering i slutändan, utan mer till vem…? Förutom det omoraliskt osmakliga i det ofc.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp